Rekryteringsmässa vård och omsorg Umeå

rekryteringsmassa

Hos oss på VH assistans är rätt assistent på rätt ställe något väldigt viktigt. Vi vill att de ska kännas rätt för både kund och assistent för att assistansen ska bli av så god kvalité som möjligt. Därför satsar vi mycket på vår rekrytering på olika sätt, ett exempel är rekryteringsmässor.  Arbetsförmedlingen i Umeå bjöd in till en mässa med målgruppen vård & omsorg och det kom arbetsökande från hela Västerbotten.

I varsin monter fanns det representanter från landsting, kommuner, universitet, skolor och företag, där ibland vi från VH assistans region norr. Under dagen fick de arbetssökande delta på olika seminarium inom branschen, chans att prata med arbetsgivare och söka tjänster. I vår monter hittande man information om oss, bakrundsfakta och en rullande Powerpoint. Många sökande besökte oss i montern för information om vår rekryteringsprocess, lämnade in sina ansökningar och med några blev det korta intervjuer för att eventuellt kunna matcha ihop med våra tjänster.

Det var en bra dag med många spännande möten med både eventuella framtida medarbetare och kollegor inom branschen. Vi fann några kandidater vi eventuellt kommer ta vidare i vår rekryteringsprocess. Det viktiga vi tar med oss efter dagen är att ett kort personligt möte kan visa guldkornet bakom ett kort och neutralt cv och att man som arbetssökande ska  ta chansen vid ett personligt möte att våga tro och lyfta fram sig själv. Gå gärna in och titta på våra lediga tjänster vi har hos oss just nu och se om någon passar just dig.

Sanna
Administratör Stockholm